Ziua internaţională a bărbaţilor este sărbătorită pe 19 noiembrie! Cărui bărbat din viața ta îi ești recunoscător/oare?
Pe măsură ce Secretele Educației, Miguel Cardona, discuta recent despre modalități noi de admitere la colegiu, el a vorbit despre propria sa experiență de a urma un curs universitar încă din liceu. Se referea la programul de dublă înmatriculare - o practică din ce în ce mai comună, în care elevii de liceu urmează cursuri universitare, obținând în același timp credite pentru liceu și pentru colegiu.
Un raport din 2019 a arătat că aproximativ 88% dintre liceele din SUA oferă program de dublă înmatriculare și aproximativ 34% dintre elevii de liceu din SUA urmează cursuri universitare. Acest lucru reprezintă o creștere față de anul 2010, când 82% dintre licee ofereau program de dublă înmatriculare și aproximativ 10% dintre elevii de liceu urmau cursuri universitare.
La nivelul statului, există dovezi ale unei creșteri dramatice. În statul Indiana, de exemplu, în 2018, 60% dintre elevii de liceu au absolvit cu credite universitare, față de 39% în 2012.
În calitate de administrator al învățământului superior care a fost implicat în programul de dublă înmatriculare în școlile publice din Boston, știu că există dovezi solide că aceste programe fac mai probabil ca elevii să absolve liceul și să obțină o diplomă universitară.
Programul de dublă înmatriculare poate avea diferite denumiri, cum ar fi colegiu timpuriu, înmatriculare concomitentă, înmatriculare comună sau programe de dublă creditare. Un studiu a constatat utilizarea a 97 de termeni diferiți la nivel național.
Cursurile diferă de cele de la Advanced Placement (AP) și de la programul International Baccalaureate (IB). În timp ce cursurile AP și IB acoperă material la nivel universitar, cursurile de dublă înmatriculare sunt cursuri universitare.
De obicei, elevii urmează aceste cursuri la școlile lor, dar le pot urma și pe campusul unei universități, online sau la un alt liceu din apropiere. Unele programe oferă transport către campusurile universităților. Cursurile sunt oferite în parteneriat cu o colegiu sau universitate și sunt predate de cadre didactice de la respectiva instituție de învățământ superior. Ideal, cursurile sunt oferite în timpul zilei de școală obișnuită.
Programul de dublă înmatriculare North Carolina Career and College Promise a constatat că elevii din program aveau cu 2% mai multe șanse să absolve liceul și cu 9% mai multe șanse să se înscrie la colegiu în comparație cu elevii similari care nu au urmat cursuri de dublă înmatriculare.
Programele de dublă înmatriculare oferă, de asemenea, o modalitate practică pentru elevi și familiile lor de a economisi timp și bani. Elevii pot urma cursuri universitare gratuit sau la un tarif redus în timpul liceului, în loc să plătească taxe de școlarizare pentru cursuri în timpul colegiului. Programele includ adesea manuale, materiale și transport. În anul școlar 2017-2018, 78% dintre programele de dublă înmatriculare din școlile publice au primit finanțare integrală sau parțială de la școală, district sau stat. Finanțarea suplimentară a venit de la familii, elevi sau alte entități, cum ar fi fundații și donatori.
Cu toate acestea, există diferențe de echitate în cadrul programelor de dublă înmatriculare. Eforturile de recrutare care nu vizează echitatea, lipsa de cadre didactice calificate și anumite cerințe de eligibilitate - cum ar fi medii școlare minime și scoruri la testele standardizate - creează bariere pentru unii elevi. Chiar și atunci când programele de dublă înmatriculare sunt disponibile la liceul lor, elevii de culoare și hispanici participă în proporții mai mici decât colegii lor albi și asiatici. În plus, elevii ale căror părinți au obținut cel puțin o diplomă de licență erau mult mai predispuși să urmeze aceste cursuri decât elevii ale căror părinți nu au obținut o diplomă de liceu.
Multe colegii au înregistrat o scădere a numărului de înscrieri în ultima vreme, iar unii experți prevăd o "prăpastie a înscrierilor" care unele școli nu o vor supraviețui. Programele de dublă înmatriculare pot beneficia colegiilor atrăgând mai mulți elevi pe campusurile lor, unde aceștia se reînscriu adesea după absolvirea liceului.
Un studiu recent a constatat că 60% dintre studenții de 18 și 19 ani au urmat cursuri de dublă înmatriculare la colegiul lor în timpul liceului.
Pentru colegiile comunitare, elevii de liceu din programele de dublă înmatriculare reprezintă acum aproximativ 20% dintre înscrierile lor.
Asociația Americană a Registrarelor Universitare și a Ofițerilor de Admitere a Colegiilor a constatat în 2016 că 75% dintre colegiile care oferă programe de dublă înmatriculare le consideră o formă importantă de recrutare.
Cu toate acestea, creșterea probabilității că un elev se va înscrie la colegiul unde a urmat cursuri de dublă înmatriculare în timpul liceului a generat îngrijorări legate de "subpotrivire". Subpotrivirea este un fenomen în care elevii de liceu nu aplică la o colegiu sau universitate mai selectă, chiar dacă au capacitatea. Un studiu a constatat că atunci când elevii de dublă înmatriculare rămân la un colegiu de doi ani în care sunt subpotriviți - în loc să se transfere la o școală mai selectă - șansele lor de a obține o diplomă de licență scad cu 33%.
Cu toate acestea, programele de dublă înmatriculare s-au dovedit a fi atât de reușite, cât și populare în statele din întreaga țară. Dacă tendințele actuale continuă, iar statele precum Massachusetts continuă să solicite o finanțare sporită pentru programul de dublă înmatriculare, aceste programe vor continua să crească în licee, pe campusurile colegiilor și online.
Speranța este că creșterea programelor de dublă înmatriculare va duce la absolvirea de către mai mulți studenți a colegiului și la obținerea de locuri de muncă mai bune și vieți mai lungi și mai sănătoase.
Sursă: Reuters
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News
Vor fi sau nu temperaturi apropiate de normalul...
Pe data de 8 noiembrie,...
Începe sezonul Săgetătorului....
Mercur a intrat în semnul...
Să vedem ce urmează pentru...