Masa de Paşte va fi mai puţin îmbelşugată pentru 75% dintre români. Care sunt diferențele în raport cu anii trecuți?
Autor: Astrosens Team
Data publicării:
75% dintre români dau mai puțini bani pe mâncarea de Paște, iar 83% dintre aceştia spun că vor petrece sărbătorile Pascale acasă.

Conform studiului realizat de Reveal Marketing Research, aceste procente sunt asemănătaore celor înregistrate în 2019.

Studiul şi-a propus să afle mai multe detalii despre cum se pregătesc românii în aşteptarea sărbătorilor de Paşte şi în ce măsură comportamentele şi nevoile acestora s-au schimbat comparativ cu studiul similar desfăşurat în 2019.

Totodată, 24% dintre respondenţi menţionează că se vor duce în vizită la rude, iar 11% că vor călători, în ţară sau în străinătate.

'Observăm că tradiţia se păstrează, cei mai mulţi dintre români urmând să îşi petreacă Paştele în familie, cu partenera/ul de viaţă (71%), copiii (52%) sau părinţii (49%).

Petrecerea sărbătorii împreună cu grupul de prieteni este menţionată într-o mai mare măsură de cei tineri cu vârste cuprinse între 18-24 de ani (37% vs. 24% total eşantion).

Dacă ne referim la românii angajaţi (72%), descoperim că jumătate dintre aceştia (48%) vor beneficia de o vacanţă prelungită de Paşte, cu o medie de 3 zile libere suplimentare, pe lângă cele legale', susţin autorii studiului.

În ceea ce priveşte interesul pentru tradiţii şi obiceiuri de Paşte, 78% dintre români intenţionează să meargă la slujba de Înviere, iar 45% obişnuiesc să postească.

Dacă în 2019, procentul celor care voiau să meargă la biserică în noaptea de Înviere era de 83%, anul acesta 76% şi-au manifestat această intenţie, într-o manieră semnificativ mai mare femeile comparativ cu bărbaţii (81% vs. 72%)

Conform datelor studiului, 45% dintre români ţin post înainte de sărbătorile Pascale - 19% dintre aceştia postesc în Săptămâna Mare, 16% postesc doar miercurea şi vinerea, iar 10% ţin tot postul.

Planificarea bugetului de Paşte: mese mai puţin îmbelşugate anul acesta pentru 75% dintre români

Cei mai mulţi dintre români declară că vor aloca un buget similar celui de anul trecut pe produse alimentare cu ocazia sărbătorilor de Paşte (51%), în timp ce 24% vor aloca un buget mai mic.

În contextul scumpirilor accentuate de la lună la lună, în ambele scenarii, românii vor avea o masă de Paşte diferită în acest an, fie că ne referim la reducerea numărului de produse cumpărate sau la alegerea celor mai mici preţuri.

36% dintre români au declarat că vor creşte bugetul cu un procent între 10% şi 20%, în timp ce 31% dintre cei intervievaţi au menţionat creşteri ale bugetelor alocate între 20% şi 30%. Referitor la principalele categorii de produse alimentare pe care românii intenţionează să le achiziţioneze, aceştia consideră că vor aloca într-o mai mare măsură bugete mai generoase pentru legume/ zarzavaturi (31%), carne (29%), lactate/brânzeturi (27%), ouă (24%) şi băuturi alcoolice (16%).

Cumpărăturile din piaţă sau direct de la producători sunt următoarele în topul preferinţelor românilor, în special pentru legume, zarzavaturi (44%), lactate, brânzeturi (33%) şi ouă (27%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 3 - 7 aprilie 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban şi rural.

Sursa: AGERPRES (AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Oana Tilică)

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News

Articole similare

Prognoza meteo în următoarea lună. Cum va fi vremea?

Vor fi sau nu temperaturi apropiate de normalul...



Cele mai noi articole

Top citite
freepik.com

20 de ani de metamorfoze pentru cele PATRU zodii afectate de Pluto în Vărsător. „Ce ți-e scris, în frunte ți-e pus!”

Daniela Simulescu/Foto emisiune

Horoscop azi. Pluto intră în Vărsător. Previziuni pentru Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu și Fecioară

freepik.com

Cele PATRU zodii afectate de Mercur retrograd. Strângeți-vă centurile de siguranță!

freepik.com

Zodiile care trebuie să își corecteze greșelile înainte de sfârșitul anului. E timpul să tragă linie!

pixel