Mai au românii încredere în recomandările făcute de influenceri? Un studiu recent ne oferă răspunsul!
Pentru a fi convinşi să facă o achiziţie dintr-un magazin online, 55,62% din respondenţi vor ca produsul respectiv să aibă peste 10 recenzii, în timp ce 17,15% se mulţumesc cu 5 - 10 recenzii.
Dacă pentru 11,92% contează ca un produs să aibă 3-5 recenzii şi 5,52% se mulţumesc cu 1-3 recenzii, pentru 9,79% acest aspect nu prezintă nicio relevanţă, menţionează analiza realizată de Prora prin platforma iVox Research.
'În perioada curentă, comunicarea despre promoţiile de Black Friday este acaparată de magazinele şi platformele online. Prin acest studiu, am căutat şi punctul de vedere al consumatorilor şi am observat atât tendinţe ce reflectă maturitatea pieţei şi deciziile bazate pe o documentare serioasă - cele 10 recenzii dorite de majoritatea utilizatorilor, înainte de o achiziţie; cât şi aşteptări surprinzătoare - dorinţa ca transportul să fie gratuit indiferent de valoarea comenzii, pentru trei din 10 respondenţi', a declarat Silviu Nicolescu, fondator Prora Comunicare, citat în comunicatul companiei.
Când vine vorba despre informarea prin mail despre promoţiile magazinelor online, părerile sunt împărţite la nivel de frecvenţă: 32,85% consideră că un mail pe săptămână este suficient, 30,72% se aşteaptă să fie notificaţi de fiecare dată când apar noutăţi, 22,77% vor maximum un mail pe lună, iar 13,66 nu vor niciun fel de corespondenţă.
Rugaţi să dea un calificativ serviciilor de curierat din România, 30,81% dintre respondenţi dau nota 8, unde 1 este minimul şi 10 este maximul, 20,54% aleg nota 7, în timp ce 18,51% - nota 9 şi 11,34% dau chiar 10.
Note de trecere dau 6,2% - 6 şi, respectiv, 5,72% - 5. Notele de la 1 la 4 sunt alese de doar 1-2 procente dintre respondenţi, relevă studiul realizat de Prora, prin platforma iVox Research, pe un eşantion relevant naţional de 1.043 de respondenţi.
Potrivit acesteia, transportul ar trebui să fie gratuit pentru comenzile cu o valoare mai mare de 100 de lei, pentru 41,67% dintre români, în timp ce 30,62% ar vrea ca acest serviciu să nu implice niciun cost, indiferent de valoarea comenzii. 9,69% preferă ca transportul să fie gratuit pentru comenzi între 101-150 de lei; 8,04% pentru valori de 151 - 200 de lei şi 9,98% pentru sume ce depăşesc 200 de lei.
Cel mai des, produsele sunt returnate pentru că nu corespund specificaţiile, potrivit celor 48,26% dintre respondenţi care au ales această opţiune. Următorul motiv de retur este mărimea necorespunzătoare, pentru 33,62%. Faptul că produsul a ajuns prea târziu sau deteriorat este motiv de returnare pentru 13,86% din cei chestionaţi. 3,49% admit că pur şi simplu s-au răzgândit, în timp ce 0,78% recunosc că au purtat deja produsul şi nu mai au nevoie de el.
Studiul Prora oferă o imagine detaliată asupra comportamentului de cumpărare online al consumatorilor, subliniind tendințele și preferințele actuale legate de comerțul electronic.
Metodologia folosită pentru culegerea datelor statistice este CAWI - Computer Assisted Web Interviewing, aplicată prin intermediul platformei online iVox Research.
Eşantionul studiat, de 1.043 respondenţi, reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România, cu vârsta majoră, iar rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare. Ca structură socio-demografică, 52,92% dintre respondenţi sunt bărbaţi, iar 89,36% au reşedinţa în mediul urban. 77,11% dintre respondenţi sunt, în prezent, angajaţi.
Sursa: AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu)
Ce ne mai spun studiile despre încrederea în social media?
Încrederea în social media, deși în creștere, rămâne totuși scăzută comparativ cu media tradițională. Conform Raportului Global Edelman Trust Barometer din 2024, 44% dintre respondenți au declarat că au încredere în social media pentru știri și informații generale (în creștere cu patru puncte procentuale față de 2023), comparativ cu 51% care au încredere în media deținută, 62% care au încredere în media tradițională și 68% care au încredere în motoarele de căutare.
Marketingul prin influenceri a devenit din ce în ce mai important pentru brandurile care caută să ajungă la publicuri, în special la cele tinere. Conform unui raport Morning Consult din septembrie 2023, 23% din Generația Z și 21% din mileniali au spus că află despre produse prin intermediul influencerilor pe social media. Încrederea în influenceri a crescut în timp în rândul generațiilor mai tinere. Dacă în 2019, 51% dintre Generația Z și mileniali aveau încredere în influenceri, până în 2023 acest procent a crescut la 61%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News
Mai mulţi poeţi din 12 ţări,...
Corul Naţional de Cameră...
Iată care vor fi zodiile...
Ultima lună de toamnă ne-a...
Pe 4 noiembrie, Marte își va...