21 Noiembrie – Intrarea în Biserică a Maicii Domnului sau Sărbătoarea Luminii. Rugăciunea plină de har de rostit AZI!
Această zi, celebrată în Statele Unite, este ocazia perfectă pentru a răsfoi cel mai bun prieten al scriitorilor, dicţionarul. Poeţii au ştiut de mult timp să se folosească de cuvinte în compoziţiile lor melodioase pentru a evoca cele mai puternice imagini, ştiind bine, spre exemplu, că "foarte fericit" sună frumos, însă "exultant" aduce în faţa minţii o cu totul altă scenă.
Ceea ce face ca un autor să fie cu adevărat un profesionist în domeniul său este să ştie cum să îmbine cuvintele şi scenele pentru a ne capta mintea şi a reda cu adevărat personalitatea personajelor din poveştile sale. #NationalThesaurusDay este, prin urmare, momentul în care ne putem dezbăra de vechiul nostru vocabular şi folosi "spaţiul" creat pentru a-l umple cu un limbaj mai elegant.
S-a demonstrat că extinderea vocabularului are efecte pozitive asupra sănătăţii, iar un vocabular dezvoltat poate ajuta în viaţă şi în carieră. Limba este cheia către cunoaştere, iar cunoaşterea este cheia lumii!
Una dintre cele mai simpatice sărbători este cu siguranţă #NationalWinniethePoohDay, sărbătorită de ziua de naştere a autorului simpaticului ursuleţ, A. A. Milne. Este o aniversare specială pe care fanii din lumea anglo-saxonă nu suportă să o rateze, marcată anual prin evenimente precum picnicuri cu multă miere în meniu.
Winnie-the-Pooh a făcut prima data cunoştinţă cu publicul pe hârtie în 1926, împreună cu prietenii săi Piglet, Tigger şi Eeyore. Toţi sunt inspiraţi din jucăriile deţinute de fiul autorului, care apărea şi în poveşti sub numele de Christopher Robin. Ulterior, personajul a apărut şi într-o serie de filme foarte îndrăgite produse de Disney.
Numele de "Winnie" provine de la ursuleţul de pluş cu acelaşi nume al lui Milne, iar "Pooh" de la porecla unei lebede pe care acesta a întâlnit-o în vacanţă. Restul numelor, în afară de cele menţionate mai sus, au fost pure creaţii ale minţii autorului şi se presupune că nu le corespundea nimic în lumea reală.
Aventurile lui Winnie-the-Pooh au loc în străvechea pădure Ashdown din East Sussex. Zona dispune de o frumoasă pajişte, areale împădurite şi culmi înalte, iar localnicii o consideră de o frumuseţe extraordinară.
De altfel, peisajele sunt cele care au contribuit în mod decisiv la transformarea lui Winnie-the-Pooh într-un fenomen pop atât de convingător. La fel ca J.R.R. Tolkien, Milne descoperise ceva unic şi convingător în peisajul rural englezesc. Era o magie profundă care se preta la un escapism pur. Ideea unor animale prietenoase care se aventurau într-o astfel de zonă transporta publicul într-o altă lume care nu avea nimic de-a face cu presiunile economiei moderne.
Primele poveşti cu Pooh au apărut într-o ediţie specială de Crăciun a ziarului Evening Standard în decembrie 1924, iar prima carte Winnie-the-Pooh a văzut lumina tiparului aproximativ un an mai târziu. Ea conţinea primele poveşti cu Pooh şi prietenii săi plimbându-se prin peisaje idilice, adunând miere şi ciondănindu-se simpatic.
Brandul Winnie-the-Pooh a rămas în proprietatea familiei Milne până în anul 1930 când expertul în televiziune Stephen Slesinger a cumpărat drepturile. Milne a primit o plată iniţială de 1.000 de dolari, plus 66% din veniturile generate de eforturile lui Slesinger. În următorii 30 de ani, Winnie-the-Pooh s-a transformat într-o franciză de 50 de milioane de dolari pe an - o dovadă a popularităţii sale extraordinare.
În acest context Pooh a încetat să mai fie doar un personaj de carte. În scurt timp, el s-a transformat într-o adevărată vedetă de film, dar şi într-un brand de jucării.
Pooh este un personaj foarte conştient de limitările sale intelectuale, însă acesta este unul dintre motivele care-l fac atât de îndrăgit. Ursuleţul nu are nicio pretenţie: vrea doar să îşi trăiască viaţa şi să găsească soluţii practice la probleme cu care se confruntă. Pooh este, de asemenea, un ursuleţ extrem de gurmand şi nu se teme să se bucure de plăcerile vieţii. El adoră să mănânce ceea ce numeşte "hunny" şi face tot posibilul să o obţină.
În cea mai mare parte a timpului, Pooh îşi petrece timpul cu prietenii săi. Este o creatură socială, mereu interesată de viaţa celorlalţi. Îşi face un obicei din a petrece timp cu celelalte animale din pădure şi se asigură că nevoile acestora sunt satisfăcute. El este un fel de lider, fără ca oamenii să îşi dea seama de asta.
Când Disney a cumpărat drepturile asupra francizei în 1966, a ţinut să păstreze intactă personalitatea adorabilă a lui Pooh. Şefii de Disney ştiau că era o formulă câştigătoare şi ceva ce oamenii iubeau instinctiv. Pooh a dat lovitura, datorită producţiilor animate ale Disney. Prima producţie a fost un "filmuleţ" intitulat "Winnie the Pooh and the Honey Tree", apărut în 1966, care a fost urmat de "Winnie the Pooh and the Blustery Day" (1968) şi "Winnie the Pooh and Tigger Too" în 1974.
Constatând existenţa unei cereri pentru un lungmetraj, studioul a combinat aceste trei filmuleţe în "The Many Adventures of Winnie the Pooh". Lucrurile au luat avânt pentru această franciză după 1980. Producătorii au dat undă verde unei serii de noi filme şi seriale de televiziune care au familiarizat generaţii întregi de copii cu îndrăgitul personaj. Primul dintre acestea a fost "Welcome to Pooh Corner", difuzat între 1983 şi 1986. Au urmat "The New Adventures of Winnie the Pooh" şi "My Friends Tigger & Pooh".
Datorită numărului mare de filme, cărţi şi adaptări TV, există tot felul de moduri în care să ne bucurăm de #NationalWinniethePoohDay - de exemplu citind operele lui Milne, începând cu ediţia specială de Crăciun a Evening Standard din 1924 sau vizionând un maraton de filme avându-l în prim-plan pe celebrul personaj.
sursa: Agerpres
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News
Iată o rețetă simplă de mâncare de post, plină de...
Mulți spun că are gust de...
Somnul este vital pentru...
Ceaiul verde este, pentru tot...
Daniela Simulescu, astrolog DC...
Astrologul Daniela Simulescu...
Pluto, planeta legată de...
2025 se apropie cu pași...